Forum RPGAnimeWarhammerStorytellingRozmówki Strona Główna


RPGAnimeWarhammerStorytellingRozmówki
RPG,Anime,Manga,Warhammer,StoryTelling
Odpowiedz do tematu
Co ciekawsze artykuły z Tawerny RPG
zoltar226
Gorąco Wierzący


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Metropolia Wojkowice

Instrukcja obsługi: wykonuje się dwa rzuty, które wyznaczają działanie pułapki i warunki jej uruchomienia. Rzut k100 Działanie Aktywacja
1-10 Sieć łapiąca wszystkich w pobliżu aktywatora Nadepnięcie na aktywator, np. płytę podłogi lub deskę
11-20 Pocisk wystrzelany ze ściany, wycelowany w pobliże aktywatora Zejście z aktywatora, np. płyty podłogi lub stopnia schodów
21-30 Ostrze przecinające przestrzeń w pobliżu aktywatora Otwarcie drzwi/skrzyni
31-40 Zapadnia o głębokości ok. 2,5m Przerwanie linii aktywatora, np. cienkiej linki lub pajęczyny
41-50 Tocząca się kula, zgniatająca wszystko na swojej drodze Włączenie ręczne, np. pociągnięcie tajemniczej dźwigni
51-55 Eksplozja, raczej przykra niż niebezpieczna Odciążenie aktywatora, np. zdjęcie przedmiotu z cokołu
56-60 Wiele pocisków, lecących z różnych miejsc w jeden cel Dotknięcie aktywatora
61-65 Wilczy dół - zapadnia z dnem najeżonym kolcami Przekroczenie linii aktywatora - najczęściej magicznej
66-70 Kula na linie/łańcuchu, huśtająca się w tę i nazad Niewłaściwe rozwiązanie zadania-łamigłówki
71-75 Przekrzywienie podłogi - niekontrolowany zjazd Przebywanie w obszarze aktywatora przez określony czas
76-80 Ściany zbliżają się do siebie, zgniatając wszystkich między sobą Wykrywacz magicznych przedmiotów
81-85 Wpuszczenie gazu trującego, odurzającego lub łzawiącego Wykrywacz dobycia broni
86-90 Zawalenie się stropu Wykrywacz rzucanych zaklęć
91-92 Zalanie pomieszczenia wodą Aktywator reagujący na głos
93-94 Wpuszczenie ukrytych wrogów do pomieszczenia Aktywator reagujący na ruch
95-96 Zamknięcie wszystkich wyjść z pomieszczenia Uruchomienie spontaniczne, samo z siebie
97-98 Teleportacja w przykre miejsce Decyzja MG
99 Podwójne działanie* Dwa sprzężone aktywatory**
100 Potrójne działanie Trzy sprzężone aktywatory


* np. zapadnia, do której wpuszczany jest gaz, lub zamknięcie wyjść i wpuszczenie wrogów

** np. zdjęcie artefaktu z cokołu i zejście z otaczającego go podestu (coś jak Ctrl+Alt+Del Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zoltar226
Gorąco Wierzący


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Metropolia Wojkowice

Na wstępie zaznaczę, że narkotyki nie są odpowiednim tematem dla młodzieży (grającej w RPG i nie tylko). Jednak z odpowiednim przedstawieniem efektów ubocznych i zgubnych skutków uzależnienia, można z tego pomysłu wyciągnąć odpowiednią lekcję.
Wiadomo, że z narkotykami nie należy mieć nic wspólnego. Oczywiście żaden dealer tak nie powie - pokaże zalety danego środka i poczeka, aż postać się uzależni. Zadanie dla MG to odpowiednie przygotowanie postaci dealera i (w odpowiednim momencie) przekonanie gracza, że jego postać chce jeszcze (przedstawienie zalet/efektów środka), a potem, gdy będzie uzależniona, że musi jeszcze (efekt głodu itp.) - lepiej jest mieć gracza, który przyjmie to do wiadomości i wszystko odpowiednio odegra. Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie - no cóż, ciekawe co zrobi drużyna, gdy się dowiedzą o problemie towarzysza.

Wprowadzenie narkotyków nie musi oczywiście ograniczać się do zażywania środków przez graczy. Mogą oni tropić przemytników, albo przemycać towar (świadomie lub nie - ile razy transportowali już tajemniczą szkatułkę? Co zrobią jak zostaną złapani na przemycie?). Samo wprowadzenie (niby mało znaczącego) BNa, który był (a może jest) uzależniony, może być ciekawym urozmaiceniem na sesji. Pomysł daje naprawdę bardzo dużo możliwości. Nazwa: Soreipa (w slangu Sorp lub Gulsz).
Wygląd: Suszone listki ziół (zawinięte w papierek).
Sposób zażywania: Podpalić i wdychać dym (czuć specyficzny zapach/smród).
Cena: 1 szt. zł.
Działanie: Uspokojenie.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Brzydki zapach z ust, wymioty, możliwe są też omdlenia.
Efekty głodu: Zdenerwowanie.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Niezwykle brzydki zapach z ust, chore płuca - trudności ze złapaniem oddechu (uniemożliwia bieganie).
Nazwa: Dlanod (lub Dlan).
Wygląd: Biała guma (wielkości 40x15x4mm).
Sposób zażywania: Włożyć do ust i żuć (jak gumę do żucia).
Cena: 1 szt. zł.
Działanie: Uspokojenie.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Senność, brak siły, możliwe przeczyszczenie.
Efekty głodu: Zdenerwowanie, brzydki zapach z ust, lekkie ślinienie się.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Niekontrolowane ślinienie się, brzydki zapach z ust.
Nazwa: Achyram (lub Achyr).
Wygląd: Drobno posiekane, podsuszone zioła, zawinięte w papierek.
Sposób zażywania: Podpalić i wdychać dym (czuć specyficzny, egzotyczny zapach).
Cena: 5 szt. zł.
Działanie: Lekkość ruchów, silne uspokojenie.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Wymioty, zawroty głowy i osłabienie.
Efekty głodu: Trudności w poruszaniu się, bóle mięśni i głowy, zdenerwowanie.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Paraliż kończyn (częściowy lub całkowity), brak energii/siły.
Nazwa: Muzykanek (lub Muzak).
Wygląd: Dwa jasno-pomarańczowe miękkie patyczki (kształtu kręgla, długości 2cm).
Sposób zażywania: Wetknąć w uszy (główką do wewnątrz).
Cena: 5 szt. zł.
Działanie: Słychać dobrą (dobierającą się do gustu) muzykę i śpiew.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Zbyt głośna muzyka. Nic poza nią nie słychać i głuchota po zakończeniu koncertu.
Efekty głodu: Ciągle słyszany hałas i narzekania. Zdenerwowanie i chęć odizolowania się.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Głuchota, czasami krwawienie z uszu.
Nazwa: Anifrom (lub Anif).
Wygląd: Przezroczysty, lekko żółtawy płyn.
Sposób zażywania: Połknąć.
Cena: 5 szt. zł.
Działanie: Niezwykle silny środek przeciwbólowy.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Zbyt głośna muzyka. Nic poza nią nie słychać i głuchota po zakończeniu koncertu.
Efekty głodu: Brak czucia w kończynach. Otępienie i utrata kontaktu z rzeczywistością.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Drgawki kończyn, bóle mięśni, niemożność utrzymania ciężkich przedmiotów (np. miecza).
Nazwa: Keczams (w slangu Kams).
Wygląd: Okrągły płatek (średnicy 20mm, grubości 2mm).
Sposób zażywania: Położyć na języku (rozpuści się).
Cena: 5 szt. zł.
Działanie: Poprawa smaku jedzonej potrawy (można jeść suchy chleb, a smakować będzie jak pieczony indyk).
Efekt jednorazowego przedawkowania: Nieustające uczucie głodu - postać je co popadnie (jedzenie, liście, ziemię), aż ktoś ją powstrzyma (wszystko smakuje dobrze).
Efekty głodu: Głód połączony z utratą smaku.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Brak apetytu, utrata smaku.
Nazwa: Cukier księżycowy.
Wygląd: Przezroczyste szpiczaste kryształki (wielkości 8x2x2mm).
Sposób zażywania: Wrzucić (3-4 kryształki) na pół szklanki wody (sam się dobrze rozpuszcza) i wypić. Wzięte na sucho znacznie zwiększa szanse na przedawkowanie.
Cena: 10 szt. zł.
Działanie: Głównym efektem jest wywołanie wspaniałych marzeń sennych, oprócz tego działa jak lekki środek nasenny.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Trwająca do kilku dni śpiączka, w czasie której postać śni - o czymś przyjemnym, ale nie może się obudzić (ma miejsce efekt przesłodzenia).
Efekty głodu: Koszmary senne (równowaga musi być), podczas których możliwe jest zmoczenie się w łóżko.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Koszmary senne, moczenia nocne i czasami lunatykowanie. Oprócz tego niewyspanie, powodowane strachem przed zaśnięciem.
Nazwa: Tęczowa landrynka.
Wygląd: Dwukolorowy, fioletowo-różowy cukierek (wielkości kostki k10).
Sposób zażywania: Włożyć do ust i ssać (ma słodki smak i powoli się rozpuszcza). Połknięcie zwiększa szanse na przedawkowanie.
Cena: 10 szt. zł.
Działanie: Znaczna poprawa nastroju i postrzeganie świata w wielu barwach i kolorowych światłach.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Halucynacje, utrata kontaktu z rzeczywistością, omdlenie.
Efekty głodu: Smutek, żal, oraz widzenie świata w szarych (czarno-białych) barwach.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Nigdy nie opuszczające przygnębienie, świat widziany w szarych barwach (czarno-biały wzrok).
Nazwa: Renaks.
Wygląd: Biały, mętny płyn.
Sposób zażywania: Zapuścić po 5 kropli do każdego oka.
Cena: 10 szt. zł.
Działanie: Możliwość widzenia przez przedmioty (np. drzwi, ściany, ubrania).
Efekt jednorazowego przedawkowania: Widzenie tylko wybranych rzeczy (np. żywych, martwych, kości, metalu, drewna).
Efekty głodu: Osłabienie wzroku, zamglony obraz.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Znacznie osłabiony wzrok a nawet ślepota, odbarwienie tęczówki (na biały).
Nazwa: Aktenrol (lub Akten).
Wygląd: Świecący, jasnoniebieski płyn.
Sposób zażywania: Zapuścić po 5 kropli do każdego oka.
Cena: 10 szt. zł.
Działanie: Możliwość widzenia na duże odległości (jak z lornetką lub teleskopem).
Efekt jednorazowego przedawkowania: Dalekowidz w pełnym znaczeniu tego słowa (ślepota na bliskie odległości).
Efekty głodu: Osłabienie wzroku, krótkowidz.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Znacznie osłabiony wzrok, krótkowidz, a nawet ślepota, przebarwienie tęczówki (na jasnoniebieski).
Nazwa: Złotnik.
Wygląd: Żółta, nieco błyszcząca guma (wielkości 40x15x4mm).
Sposób zażywania: Włożyć do ust i żuć (jak guma do żucia).
Cena: 10 szt. zł.
Działanie: Widzenie (jakby świeciło blaskiem przenikającym materię) i wyczuwanie (jak na radarze) złota.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Większość rzeczy wydaje się być złota (np. metal, kamienie, szkło).
Efekty głodu: Osłabienie wzroku.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Halucynacje złota, przebarwienie zębów na żółty/złoty, ślinienie się - zwłaszcza na widok złota.
Nazwa: Argaiv (w slangu Agai).
Wygląd: Zielony krążek (średnicy 15mm, grubości 4mm).
Sposób zażywania: Wrzucić na pół szklanki wody (musuje) i wypić. Wzięte na sucho znacznie zwiększa szanse na przedawkowanie.
Cena: 10 szt. zł.
Działanie: Silne podniecenie (działa na przedstawicieli obu płci).
Efekt jednorazowego przedawkowania: Długotrwałe i nieustające podniecenie.
Efekty głodu: Wzmożenie chęci na seks połączone z impotencją (dla panów) lub niemożnością spełnienia (dla pań).
Długotrwałe efekty uzależnienia: Bezpłodność, całkowita impotencja (dla panów) lub absolutna niemożność spełnienia (dla pań).
Nazwa: Onkeip (w slangu Onek).
Wygląd: Lśniąca, przezroczysto-biała pigułka (trochę większa od tic-tac'a).
Sposób zażywania: Połknąć.
Cena: 20 szt. zł.
Działanie: Znaczna poprawa wyglądu/urody oraz większa pewność siebie w rozmowie z płcią przeciwną.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Zbyt duże piękno. Postać staje się obiektem wielbienia (tłum wielbicieli może być niebezpieczny).
Efekty głodu: Zmniejszenie wyglądu/urody (np. kilka dodatkowych pryszczy) oraz słuszne uczucie własnej brzydoty.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Znaczne zmniejszenie wyglądu/urody (np. wielki i czerwony nos, pryszcze/brodawki/pieprzyki na twarzy, odbarwienia skóry, łysienie, wzmożone pocenie się oraz samopowstające blizny).
Nazwa: Młodnik.
Wygląd: Jasnobrązowy proszek.
Sposób zażywania: Połknąć.
Cena: 20 szt. zł.
Działanie: Odmłodzenie do wieku ok. 20 lat (w ludzkim przeliczniku), likwidacja blizn.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Odmłodzenie do wieku ok. 6 lat (w ludzkim przeliczniku).
Efekty głodu: Poczucie starości, nieco starszy wygląd.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Zużycie organizmu, postarzony wygląd (o kilkanaście lat).
Nazwa: Aniakok (lub Aniak).
Wygląd: Białe, mętne, niezwykle kruche kryształy (wielkości 3x1x1cm).
Sposób zażywania: Połknąć.
Cena: 25 szt. zł.
Działanie: Zwiększenie siły, odporność na ból.
Efekt jednorazowego przedawkowania: Zbyt wielka siła, niewrażliwość na ból, brak opanowania.
Efekty głodu: Brak siły, bóle, poczucie bezradności.
Długotrwałe efekty uzależnienia: Nadwrażliwość na ciosy. Bóle mięśni, stawów i kości.


I na koniec jeszcze kilka uwag.

Od (średniej) ceny towaru zależy (ogólnie pojęta) siła działania, a także kwestie prawne (w niektórych regionach słabe środki są legalne).

Naturalny czas działania danego środka nie jest ustalony - powinno to być od kilku do kilkunastu godzin (zamiast 3k6 godzin, lepiej przyjąć: od zażycia do zaśnięcia), ale trzeba dobrać go do sytuacji na sesji.

Celowo nie podaję szansy na uzależnienie - to zadanie dla MG (dobierz odpowiednio do sesji i niech to nie zależy od rzutu kością). Pamiętajcie, że od mocnych środków łatwiej się uzależnić oraz o różnicy wspomnianych wcześniej pojęć: chce i musi.

Efekty jednorazowego przedawkowania są tymczasowe i nie muszą wystąpić wszystkie z wymienionych. Najsłabszych środków, można zażyć nawet do kilku (3-4) tego samego dnia, bez wystąpienia efektów przedawkowania. Ile i czego zatem trzeba wziąć, aby wystąpiły? To zależy od MG.

Nie podaję co się stanie jak postać zażyje więcej niż jednego środka na raz (dużo by tego było). Wiadomo jednak, że nie prowadzi to do niczego dobrego. Najgorsze połączenie to Aktenrol i Renaks, ale np. Muzaka można łączyć ze wszystkim.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zuy
Bóg


Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielka Metropolia Psary

świetne... brawo zolti!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wybraniec sigmara
Gość



wow... Jak zawsze się napracowałeś, brawo.
Fajnie będę miał co dać nasze cyrulikowi na sesji:-)
zoltar226
Gorąco Wierzący


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Metropolia Wojkowice

Czary i rzeczy przydatne przy tworzeniu eliksirów:
Destylacja

najważniejsza sprawa dla każdego twórcy eliksirów. Bez niej nie dałoby się otrzymać wysokoprocentowego trunku. Czar łatwy do rzucenia i bardzo przydatny.
Czarodziejskie drożdże Romana

Roman, znany alchemik o nieznanym nazwisku w celu usprawnienia destylacji i eliminacji zboczeń i dewiacji stworzył czarodziejskie drożdże. Pierwotnie karmił nimi żołnierzy swej armii. Dawały one dobry przyrost masy, co widać w osobie samego Romana. Skutkiem ubocznym były wizje. Bardzo różne wizje. Odkryto, że drożdże znacznie wzmagają efekt czaru destylacja.
Przepisy:
Szypyrytus Sanctus

Składniki: 1 kg ziemniaków, kukurydzy, jęczmienia itp., czar destylacja, czarodziejskie drożdże Romana

Ten wynaleziony przez elfów eliksir w pierwotnych założeniach miał wyostrzać wzrok spożywającego go strzelca. Ekstrakt z ziemniaków połączony z czarodziejskimi drodżami Romana potraktowany czarem destylacja powinien nam dać ożywczy, przezroczysty napój. Rzucamy k8 by sprawdzić jaką moc otrzymamy. Efekty eliksiru są nieprzewidywalne. W większości przypadków powoduje on euforyczny stan pijącego, problemy z mobilnością oraz w drastycznych przypadkach zapoznanie się z bliska z własną treścią żołądkową. Podobno jest kilku osobników,co potrafią wróżyć z tej treści.
Miryvór

Składniki: 1 butelka eliksiru Szypyrytus Sanctus, szczypta sproszkowanych kości( najlepiej wołowych), pól kilograma gumijagód (cholernie trudne do zdobycia)trochę cukru, 2 gruszki

Nie wiadomo kto dokładnie opracował tę miksturę. Jednak wszelki poszlaki wskazują na elfy, ponieważ to one lubują się w takich eksperymentach. Miryvór jest napojem dość ekskluzywnym i dość drogim. Są jednak dwa sposoby zdobycia go: Pierwszym i trudniejszym jest kupienie go od gumisiów. Gumisie to karłowate niedźwiedzie nieustannie pijące Miryvór. Efekty tego są aż nazbyt widoczne., gdy Gumisie wykonują zadziwiające ewolucje w locie i skaczą wysoko. Mają tez trudności z dogadaniem się w sprawie ceny. Znacznie łatwiejszym sposobem jest zrobienie go samemu, lecz o ile większość składników jest powszechnie dostępna, mogą być problemy z gumijagodami. Gumisie ich nie pilnują (bo im się nie chce) ale gumijagody cały casa kwitną. Nawdychanie się woni kwiatów wywołuje objawy skrajnej głupoty. Do zbioru trzeba zaopatrzyć się w rosyjską maskę gazową z demobilu. Gdy mamy już wszystkie składniki możemy przystąpić do produkcji. Wszystko wlewamy do garnka i gotujemy pół dnia na wolnym ogniu. Następnie przelewamy prze sito i gotowe. Otrzymaliśmy napój o pięknej, głębokiej granatowej barwie. Smacznego!
Starogardzka starka

Składniki: Top secret

Przepis owiany tajemnicą. Nie wiadomo nawet z czego i gdzie tak naprawdę się ją wyrabia. Trunek ten ma niezwykłą właściwość: otóż przypadł on do gustu całkowicie abstynenckim dotychczas orkom. Już ten fakt skłania mnie do opisania eliksiru. Zadziwiające!
Kisiel przyspieszenia

Składniki: 3 łyżki mączki ziemniaczanej, Sok lub wino (pół szklanki), Szypyrytus Sanctus (dwie szklanki), pióra kaczki dziwaczki (najlepiej po jednym na kończynę spożywającego)

Kisiel przyspieszenia powoduje niesamowitą lotność i chyżość nóg. Tak wielką, że nieraz osobnik "po spożyciu" zachowywał się tak, jakby potraktowano go czarem lewitacja. Co więcej, gdy dodamy do niego inne składniki, może zyskać całkiem nowe właściwości. Stanowi więc pole do popisu dla alchemików. Sposób przyrządzania zna chyba każdy, ponieważ kisiel przyspieszenia robi się tak samo jak zwykły.

Autor: redmeer666


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Co ciekawsze artykuły z Tawerny RPG
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu